Alight is overeengekomen om zijn Payroll- en Professional Services-bedrijf te verkopen aan een gelieerde onderneming van H.I.G. Capital. Meer informatie hier.

Alight breidt zijn samenwerking met SAP uit en bevordert payrollsystemen met de overstap van on-premises naar de cloud

Nieuwegein, Maart Mar 4, 2024 |

Mariana Fischbach
mariana.fischbach@alight.com
  • Alight wordt de eerste wereldwijde payrollprovider die overstapt naar SAP S/4HANA® Cloud
  • Het Alight Worklife®-platform zal gebruikmaken van SAP S/4HANA Cloud om eersteklas payrollservices te leveren
  • Organisaties kunnen profiteren van de gecombineerde expertise van twee brancheleiders door hun payrollsystemen te optimaliseren met de kracht van cloudtechnologie

Nieuwegein, Maart, 2024 – Alight, Inc. (NYSE: ALIT), een toonaangevende leverancier van op cloud gebaseerde human capital en technologiediensten, heeft vandaag een evolutie aangekondigd in hun langdurige partnerschap met SAP.

Het Alight Worklife-platform zal gebruikmaken van SAP S/4HANA Cloud om organisaties te voorzien van een transformerend, op de cloud gebaseerd payroll-systeem. Het nieuwe aanbod kan de efficiëntie en prestaties van de payroll verbeteren en de beveiliging rond gevoelige werknemers- en organisatiegegevens verbeteren. Het is ontworpen om te integreren met Human Capital Management (HCM)-systemen en biedt een geünificeerd beeld van de personeelsbezetting van een organisatie om de complexiteit van payroll en HR te minimaliseren. Ook kan de volledig ondersteunde, op de cloud gebaseerde aanpak organisaties de mogelijkheid bieden om gemakkelijker te schalen om te voldoen aan toekomstige behoeften naarmate hun bedrijf groeit of internationaal uitbreidt.

Alight biedt een wereldwijde payrolloplossing die zich uitstrekt over 180+ landen en 25 talen, waardoor een enkele, end-to-end digitale ervaring mogelijk is die de zichtbaarheid en controle van gegevens verbetert door middel van bruikbare analyses. Door de complexiteit van wereldwijde payroll te vereenvoudigen, stelt het Worklife-platform van Alight besluitvormers in staat om kosten te optimaliseren, trends te ontdekken en betere, geïnformeerde beslissingen te nemen.

Bedrijven die on-premises payrollsystemen gebruiken, ondervinden vaak verschillende uitdagingen, waaronder hoge operationele en onderhoudskosten, frequente licentie-investeringen en aanzienlijke complexiteit. Door deze samenwerking zal Alight volledige ondersteuning bieden voor organisaties die momenteel Alight-payrollsystemen on-premises gebruiken en die willen overstappen naar de cloud om deze uitdagingen beter aan te pakken en een naadloze overgang te garanderen.

"Het overzetten van onze payrollsystemen van on-premises naar de cloud zal onze klanten de flexibiliteit en schaalbaarheid bieden die ze nodig hebben om hun payrollomgeving te transformeren en aan te passen aan de veranderende en groeiende behoeften van hun organisatie," aldus Luca Saracino, Executive Vice President of Payroll and Professional Services bij Alight. "Met SAP hebben we een partner die ons in staat stelt om grotere flexibiliteit, efficiëntie, beveiliging en schaalbaarheid te bieden op een moment dat organisaties dat het meest nodig hebben."

"Het beheren van missiekritieke processen, zoals payroll, in de cloud helpt organisaties niet alleen om de bedrijfsvoering te vereenvoudigen en het risico te verminderen, maar zorgt er ook voor dat ze een geweldige ervaring kunnen bieden aan hun werknemers," zei Maryann Abbajay, Chief Revenue Officer, SAP SuccessFactors bij SAP. "Onze voortdurende samenwerking met Alight combineert payrolluitmuntendheid met toonaangevende cloudtechnologie om organisaties voor te bereiden op de toekomst van hun bedrijf en hun personeelsbestand."

Over Alight

Met de overtuiging dat het succes van een bedrijf begint bij zijn mensen, is Alight Solutions een toonaangevende leverancier van geïntegreerde cloud software oplossingen voor HR, Payroll en Finance. Door gebruik te maken van onze eigen Artificial intelligence oplossingen en data-analyses, optimaliseren wij bedrijfsprocessen voor werknemers en werkgevers. Wij zorgen ervoor dat werkgevers en werknemers met onze oplossingen meer tijd overhouden voor de echt belangrijke dingen binnen de organisatie en dat processen op een menselijke manier worden geautomatiseerd. De 15.000 toegewijde collega’s van Alight ondersteunen meer dan 36 miljoen werknemers. Ontdek op alight.com hoe Alight organisaties van elke omvang helpt, waaronder meer dan 70% van de Fortune 100

Mariana Fischbach
mariana.fischbach@alight.com