Alight is overeengekomen om zijn Payroll- en Professional Services-bedrijf te verkopen aan een gelieerde onderneming van H.I.G. Capital. Meer informatie hier.

Alight door de Everest Group uitgeroepen tot leider in Multi-Process HRO Services 2023 in PEAK Matrix Assessment

Alight heeft voor de zesde keer een leader-kwalificatie van Everest Group ontvangen, gebaseerd op Alights’ visie, capaciteiten en impact op de markt.

Lincolnshire, Ill. Nov 29, 2023 |

Alight, Inc. (NYSE: ALIT) heeft een leader-kwalificatie ontvangen in het Multi-Process Human Resources Outsourcing (MPHRO) Serviced PEAK Matrix® Assessment 2023 van Everest Group. Dit is het zesde opeenvolgende jaar dat Alight deze titel heeft gekregen.

Het jaarlijkse rapport van Everest Group is een analyse van de voortdurend ontwikkelende MPHRO-sector en belicht de belangrijkste expertises en kenmerken van dienstverleners op basis van verschillende factoren, zoals marktimpact, klanttevredenheid en de visie en capaciteiten van elke dienstverlener.

De beoordeling van dit jaar evalueerde 17 leveranciers op de PEAK-matrix voor MPHRO-services van Everest Group en bracht hen onder in de categorieën: Leaders, Major Contenders en Aspirants. Alight werd erkend als Leader (leider) op basis van ons marktsucces, visie en levering van end-to-end diensten aan klanten.

Peak Matrix Assessment 2023

Onderscheidende factoren

Everest Group erkent leiders ook vanwege hun vermogen om bestaande technologische capaciteiten te benutten en hun aanbod uit te breiden om klanten te ondersteunen bij end-to-end HR-transformatie. Diepgaande domeinexpertise, advieservaring en multi-service bedrijfsprocescapaciteiten worden daarbij gezien als onderscheidende factoren op de markt.

Het onderscheidend vermogen van Alight ligt volgens Everest Group in het feit dat Alight werkgevers helpt om een goede wernemerservaring te bieden – van indiensttreding tot pensioen – en tegelijk de return on investment (ROI) van organisaties helpt te stimuleren via het Alight Worklife®-platform. Ook speelde de uitbreiding van het platform naar internationale markten mee, die het afgelopen jaar plaatsvond.

Harmonie

Alight biedt klanten een breed scala aan oplossingen en diepgaande expertise, alles aangeboden vanuit één partner. Daarnaast stellen we klanten in staat om transformaties te realiseren door salarisadministratie en end-to-end multi-process outsourcing in harmonie te brengen.

We bieden een cloud based salarisadministratieoplossing aan in 180+ landen en 25 talen, waardoor één end-to-end-ervaring mogelijk is die via bruikbare analyses zorgt voor betere zichtbaarheid van en controle op gegevens. Door de complexiteit van wereldwijde salarisadministratie te vereenvoudigen, helpt het platform besluitvormers om kosten te optimaliseren, trends te ontdekken en betere, gefundeerde beslissingen te nemen.

Samenwerking met Workday

Om onze positie als marktleider te verbeteren, zetten we in op versterking van partnerschappen. Een voorbeeld daarvan is de uitgebreide samenwerking met Workday, om zo wereldwijd een geïntegreerde ervaring te bieden op het gebied van HCM en salarisadministratie. Ook hebben we dankzij strategische overnames onze dienstverlening en mogelijkheden verbeterd.

Kijkend naar de jaarlijkse MPHRO-omzet behoudt Alight een leidende positie binnen de andere beoordeelde bedrijven. Bovendien heeft Alight een aanzienlijke positie in de vier belangrijkste industrieën: financiële dienstverlening, productie, detailhandel en dienstverlening.

"De erkenning van Alight als leider in Everest Group's MPHRO Services PEAK Matrix Assessment 2023 getuigt van onze voortdurende toewijding aan innovatie en een klantgerichte aanpak die bedrijven helpt hun HR wereldwijd te transformeren", zegt Luca Saracino, executive vice-president of payroll and professional services bij Alight. "Dankzij onze wereldwijde mogelijkheden en het Alight Worklife®-platform benutten we de kracht van gepersonaliseerde, op data gebaseerde inzichten in gezondheid, welvaart, salaris en welzijn. Zo helpen we organisaties om hun werknemerservaring te transformeren en ROI te realiseren."

"Alight blijft uitblinken op de markt en toont leiderschap door nieuwe klanten aan te trekken en diensten uit te breiden op wereldniveau", aldus Priyanka Mitra, vice-president bij Everest Group. "De uitbreiding van het Alight Worklife®-platform in internationale markten biedt wereldwijde kopers een geïntegreerde werknemerservaring. Dit benadrukt de toewijding van de aanbieder om zijn portfolio te verbeteren en een naadloze klantervaring te bieden. Met een robuust partnerecosysteem en een aanwezigheid in verschillende industrieën en klantsegmenten, heeft Alight zijn positie als leider in Everest Group's MPHRO PEAK Matrix® Assessment 2023 bevestigd."

Vraag een exemplaar aan van het Alight Solutions PEAK Matrix® Focus Profile. Of lees meer over Alight Worklife® op onze website.

Over Alight

Met de overtuiging dat het succes van een bedrijf begint bij zijn mensen, is Alight Solutions een toonaangevende leverancier van geïntegreerde cloud software oplossingen voor HR, Payroll en Finance. Door gebruik te maken van onze eigen Artificial intelligence oplossingen en data-analyses, optimaliseren wij bedrijfsprocessen voor werknemers en werkgevers. Wij zorgen ervoor dat werkgevers en werknemers met onze oplossingen meer tijd overhouden voor de echt belangrijke dingen binnen de organisatie en dat processen op een menselijke manier worden geautomatiseerd. De 15.000 toegewijde collega’s van Alight ondersteunen meer dan 36 miljoen werknemers. Ontdek op alight.com hoe Alight organisaties van elke omvang helpt, waaronder meer dan 70% van de Fortune 100